3dfx a DOS driver

SW diskuze o 3dfx , ovladače , tweaky atd...

Moderátoři: ps47, Vykupitel

3dfx a DOS driver

Příspěvekod Taskr » pon pro 06, 2010 5:31 pm

Včera jsem nainstaloval GTA1 a koukám, že hra podporuje Glide v DOSu. Byli ještě nějaké podobné hry, na kterých by fungovala 3D akcelerace z DOSu? Direct3D jistě neměl podporu DOSu, ale OpenGL by podle mne mohl mít nějaký DOS knihovny pro akceleraci (OpenGL byl o dost dříve než Win9x). Jak to vlastně bylo s 3dfx a DOSem?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod ps47 » pon pro 06, 2010 6:14 pm

na dosglide existuje pomerne dost hier (ktore sa nasledne hodne spatne emuluju),napr carmageddon,blood,redguard,shadow warior,outlaws,tomb raider,Screamer,Descent2,fatal racing atd (google for more).

pokial viem,dosglide je jedina forma 3d akceleracie ktora fungovala pod dosom..na to aby to fungovalo potrebujes v1,uz v2 mala problemy so spatnou kompatibilitou.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7929
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Taskr » úte pro 07, 2010 9:32 am

Tak to je zajímavé. A nevíš, jak je to s OpenGL? Já měl za to, že už před Win9x byly různé profi programy, které využívaly OpenGL.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » úte pro 07, 2010 11:26 am

Ano třeba Hexen uměl OGL a to byla DOS hra. OGL jako takové pod DOS fungovat musí, třeba už proto že to rozhraní je starší než samotné win. Jinak já osobně jsem hrál 16-bit glide hru jen jednu a tou bylo právě GTA. Na voodoo2 bez problémů, žádné problémy s kompatibilitou. S hercules Singray rush v3 mi šla i na rush. V1 mi teď nejede na žádné sestavě.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod swarm » stř pro 08, 2010 11:13 pm

Pro Glide v DOSu je i můj oblíbený Extreme Assault :).

OpenGL pro DOS takhle přímo nebylo a odpověď je jednoduchá. DOS nemá žádné drivery, takže cokoli musí přistupovat přímo k hardware a mít veškeré obslužné rutiny v sobě. Nelze se tedy přesně bavit o nějakém konkrétním rozhraní. Například Matrox udělal pro AutoCAD v DOSu drivery pro 3D akceleraci zobrazení modelů, ale zde šlo opět o speciální driver pro přímý přístup k HW. O první pokusy s implementací OpenGL se MS pokusil až u NT 3.51.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)


Zpět na SW diskuse o 3DFX

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník