Testy jinak

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

který obrázek ze hry AvP2 je "věrnější - lepší" ?

obraz 1 - prokreslené nebe
2
50%
obraz 2 - šero - mlha
2
50%
 
Celkem hlasů : 4

Příspěvekod no-X » sob pro 11, 2010 3:53 pm

s minimy je to vždycky těžké... ono je lepší, když je dvakrát za hru minimum na 15 FPS, než když je na 20 FPS každých pět vteřin... a to se bohužel těžko objektivně měří
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » sob pro 11, 2010 4:02 pm

proto pracuji s také průměrem. Myslím, že poklesy na 25fps jsou naprosto OK a to že mám průměrně 55fps vypovídá o tom jak často ty propady jsou. Spíše mi jde o to, že každý má jiný názor na pohodlné fps. Pamatuji doby, kdy jsem ochotně hrál TES Arenu na 386 při jistě méně než 15fps a vůbec mi to nevadilo :roll: Někdo jiný by se přes to asi nepřenesl. Proto ten dotaz.
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » sob pro 11, 2010 4:06 pm

co člověk, to názor... stanov si limit podle sebe, jinak tohle dilema nevyřešíš :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod havli » sob pro 11, 2010 4:10 pm

Ono taky zalezi na konkretni hre, treba Crysis se da celkem dobre hrat i na 20 fps, ale COD4 ani nahodou.....
havli
 
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod orange » sob pro 11, 2010 4:22 pm

no-X píše:co člověk, to názor... stanov si limit podle sebe, jinak tohle dilema nevyřešíš :-)



to jsem už právě udělal, to ovšem znamená, že pokud karta dosahuje více než 55/25 žádné další procento v hodnocení nezíská. Já to považuji za komfort a více fps k hraní (SP) nepovažuji za nutné. Někde musím mít hranici 100%


Ono taky zalezi na konkretni hre, treba Crysis se da celkem dobre hrat i na 20 fps, ale COD4 ani nahodou.....


COD4 je tak náročný na fps i v single playeru? Naštěstí ho v testech ani nemám. Ale fakt je, že pro každou hru můžu nastavit podmínky jinak.
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod havli » sob pro 11, 2010 5:32 pm

Ted jem to zkousel pri vymysleni metodiky. Na 6800u to v usecich pri 20 fps jelo mizerne. Mireni bylo dost obtizny. Ono Crysis je na nizkych fps spis takovy "vlacny", COD se trha.
havli
 
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » sob pro 11, 2010 6:13 pm

Přesně tak, je to engine od Enginu. Když máš v crysis minimum FPS 30 je to super plynulá hra. Když máš v UT min fps 30, už tě to dost limituje.
Já všeobecně beru nejvíce grafy průběhu (pokud je to možné) pokud neni tak průměr + min fps +6 se to musí project vícekrát jestli třeba zrovna jenom neswapnul disk, atd.

Ale ani počet FPS nezaručuje plynulost a hratelnost, víš jak to myslim, třeba MS na multigpu řešeních, lag myši v některejch enginech při menších fps, atd.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod Bob van Sikorski » sob pro 11, 2010 7:55 pm

ono by asi bylo nejvhodnější vykašlat se na "jednoduché grafy" a jednoduše uvádět medián skrze nějaký delší gameplay zahrnující více situací, které ve hře nastávají. ale to tak zvýší náročnost testování, že je to spíš jen hypotetické.
Uživatelský avatar
Bob van Sikorski
ex certifié fanATIque
 
Příspěvky: 2040
Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm

Příspěvekod orange » ned pro 12, 2010 1:34 pm

Nemám v testech příliš mnoho typických multiplayer akcí, kde jsou vysoké fps potřeba, ale pokud je v mém seznamu něco kde klíč komfortního hraní 55fps průměr a 25fps minimum úplně špatně, rád si metodiku upravím.

Aliens vs Predator 1
System Shock 2 + SHTUP beta6, REBIRTH
Unreal Gold patch227
Half Life Final
Quake 3 Arena
NFS Porsche U.
Deus Ex
Aliens vs Predator 2
Max Payne
Return to Caste Wolfenstain
Mafia
TES Morrowind
Unreal 2 The Awakening
Doom 3
Far Cry
Half Life 2 Collectors Edition
F.E.A.R
GTA 3 San Andreas
TES Oblivion
S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl
Bioshock
Crysis
Witcher SE
Crysis Warhead
Fallout 3
Far Cry 2
Mass Effect
F.E.A.R 2 Project Origin
GTA 4
Wolfenstein 2009
Need For Speed Shift
Aliens vs Predator 3
Bioshock 2
S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat
Mass Effect 2
Metro 2033
Mafia II
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » úte pro 14, 2010 3:52 pm

Doplněna částečne otestovaná Voodoo4 4500. Bohužel je to první karta, kde mi nejde spustit Aliens vs Predator 1 (err out of mem :x ) ať nastavuji pomocí vcontrolu co chci, takže až dotestuji se současným ovladačem sfft15, tak budu zkoušet jiný ovladač a doufat, že to zafunguje, jinak se v pořadí poměrně propadne... Prozatím jsem dal výsledek AvP orientační. Celkově mi přijde chováním Voodoo4 velice srovnatelné s Radeonem 7000, akorát nemá takové propady při "kouřových efektech". Přestože v 3Dmarku2001 vychází v defaultu R7000 - 2735b a Voodoo4 - 1800b ve skutčných hrách funguje Voodoo4 znatelně lépe, jak je nakonec z grafu vidět.

Mj. graf <1999 jsem zrušil a nahradil jsem ho <2000 kde je v průměru navíc Quake3, NFS:Porsche a DeusEx, přijde mi to lépe vypovídající. Časem nahradím i <2002 za <2004, ale nemám ještě zpracované výsledky HalfLife2, Unreal2, Doom3 a FarCry.
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » čtv led 06, 2011 9:42 am

Po kratší odmlce jsem provedl doplnění tabulky v prvním postu o výsledky nově otestovaných grafik a přidávám krátký komentář k testování:

GeForce2 MX200
jako u nvidie obvykle, problémy s drivery, stejně jako jsem si užil s detonatory pro R128-TNT-TNT2... s verzí nabízenou by nVidia (tuším 78cosi) nefunguje AA a rozpatlané textury no fuj :puke: S verzí 66.93 vypadal obraz nejlépe, ale AA stále nefunkční (zobrazuje pouze 1/4 obrazu). Takže jsem pro testy zvolil verzi 45.23 kde AA funguje správně a obraz je řekl bych akceptovatelný. Ale co se použitelnosti týče, čekal jsem od MX200 vzhledem k 64bit sběrnici podstatně méně. Zdatně zvládala 1024x768 občas i s pseudo 2x AF ve všech testovaných hrách s datem do r.2000 Nečekal jsem, že se umístí nad Radeon7000 s DDR. Možná je to tím, že používám nejrychleji taktované verze, což neodpovídá běžným podtaktovaným shit modelům té doby.

GeForce2 MX400
drivery, samozřejmě totéž co MX200, ale výkon opět překvapil. To co dala MX200 na 1024x768 umí MX400 na 1152x864 a rychleji.

GeForce 256 DDR
drivery jak jinak než viz výše. Výkon zjednodušeně, to co dala MX400 na 1152x864 umí GF256DDR na 1280x1024 a občas i rychleji.

Radeon32 SDR
drivery - po instalaci verze 6.11 nabízené by AMD/ATi vše funguje téměř jak má. Záměrně píšu téměř, protože např. v Aliens vs Predator 1 nefunguje AF ani AA přestože jsou v ovladačích vynuceny. Podobně se chová tuším HalfLife1 pod oGL. Ovšem zde starší verze ovladačů ani Omega drivery tento problém neřeší. Použitelnost jsem očekával nad GeForce256DDR, tak to ovšem nebylo. Ale až budu dělat důkladné srovnání screenshotů, tak se třeba pořadí změní...

GeForce4 MX4000
tady jsem se drivery zatím nadřel nejvíc. S verzí nabízenou by nVidia (93cosi) pokud se dobře pamatuju AA funguje, ale nefunguje žádná filtrace textur a to ani bilinearní. S verzí 66.93 blbnul AA stejně jako u jiných MX a nakonec osvědčená verze 45.23 MX4000 nezná, takže jsem zakotvil u 53.03, kde konečně vše funguje. Nechápu proč tohle musím zjišťovat já a není to doporučeno odborníky z nvidie ;( A to nemluvím o problematickém odinstalování některých verzí forceware. Ale použitelnost nakonec opět nad očekávání, opravdu jsem nečekal, že se dostane i nad Radeon32DDR ;)P

Radeon 32DDR
drivery klasika, tady nebude potřeba nic řešit do testu R300. Co jsem nepředpokládal, že použitelnost karty nepřevýší MX4000. R32DDR má sice mnohem lepší AF (16x only), jenže je pomalý a musel jsem jej často vypínat, takže MX4000 získala výhodu protože její pseudo AF 2x stíhalo a bylo lepší než obyč rozpatlaná trilineární filtrace. Bylo málo testů kde by R32DDR umožňoval lepší nastavení než MX4000 (např. UNREAL, NFS:PU).

to je zatím vše, aktualizuji pouze tabulku s testy her do r.2000, nemám ještě doladěny výpočty pro výsledky v novějších hrách natož srovnání screenshotů.
Vím, že objevuji již objevené, ale doufám, že z trochu jiného úhlu a pokud vytrvám, bude to velice komplexní přehled až k současným grafikám.


Další testy grafik budou pokračovat v pořadí:
GeForce4 MX 440 8x
GeForce4 MX 460
GeForce2 GTS
GeForce2 Pro
GeForce2 Ti
Radeon 7500
GeForce2 Ultra
Xabre 400@600
.
.
.
což je i můj odhad dalšího umístění v použitelnosti.
Naposledy upravil orange dne čtv led 06, 2011 12:58 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv led 06, 2011 11:56 am

Radeon = duben 2000
MX4000 = listopad 2003

zrovna tyhle produky bych nesrovnával... proti MX4000 třeba R7500LE, R9000, R9200 nebo R9250

jinak pro R100 by bylo nejlepší 64MB DDR, což byla původní referenční (tzn. podle výrobce optimální) konfigurace... dokonce mi přišlo, že občas bylo lepší 64MB SDR než 32MB DDR...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » čtv led 06, 2011 12:49 pm

no-X píše:Radeon = duben 2000
MX4000 = listopad 2003

zrovna tyhle produky bych nesrovnával... proti MX4000 třeba R7500LE, R9000, R9200 nebo R9250

jinak pro R100 by bylo nejlepší 64MB DDR, což byla původní referenční (tzn. podle výrobce optimální) konfigurace... dokonce mi přišlo, že občas bylo lepší 64MB SDR než 32MB DDR...


Naprosto souhlasím a jsem si vědom, že srovnávám karty z jiné doby. Pouze jsem si karty seřadil teoreticky podle výkonnosti a ne podle data uvedení, tady jsem se možná spletl, ale to je taky důvod proč je testuju :wink:

S tou R100 mě mrzí, že nemám 64MB verzi. Ale u her do r.2000 nejsou tak velké textury aby to paměť limitovalo i když AF také bere dost paměti a možná bych ho nemusel tak často vypínat...
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv led 06, 2011 1:49 pm

jestli chceš, můžeme se domluvit na zápůjčce Radeonu VIVO (64MB DDR 183MHz) a Radeonu 7200 (64MB SDR 155MHz)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » čtv led 06, 2011 3:57 pm

no-X píše:jestli chceš, můžeme se domluvit na zápůjčce Radeonu VIVO (64MB DDR 183MHz) a Radeonu 7200 (64MB SDR 155MHz)


Tak to bych byl velmi zavázán. Uplně by mi na test stačil ten Radeon 64MB DDR. Samozřejmě rád poskytnu k zapůjčení cokoliv ze své kolekce i když mám takové tušení, že budu těžko hledat něco s čím jsi ještě neexperimentoval :wink:
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » pon led 24, 2011 3:20 pm

Otestována GF4MX440 a GF4MX460, vzhledem k malému výkonnovému rozdílu a tomu, že jsou to vesměs stejné čipy, jsem dal do grafu pouze GF4MX460.
Tak nějak jsem si myslel, že GF4MX bude trošku rychlejší GF2MX a nyní vidím, že je ten rozdíl mnohem větší. Naopak GF2GTS jsem považoval za mnohem rychlejší než GF256DDR a v zatím otestovaných hrách (do2000) to tak nevypadá...
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod Taskr » pon led 24, 2011 11:32 pm

GF4 MX 460 byla ve své době celkem drahá karta. Bylo to hlavně kvůli rychlím a drahým pamětem (550 Mhz). Navíc byly karty dobře vybavené. Jádro běhalo na 275 Mhz, což bylo pouze o 5 Mhz více než MX440. Celkově výkonostní rozdíl nebyl zas tak velký a když už tak až ve vyšších rozlišeních. Ale i tak karta byla pomalejší než GF3 Ti200 a i než GF2GTS.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 639
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod no-X » pon led 24, 2011 11:49 pm

GF4MX byla v podstatě GF2MX s optimalizacemi pro Z-buffer (HSR), což je příčinou výkonnostního rozdílu oproti GF2MX... a ještě teda přibyla podpora MSAA. Ale technologicky je to pořád GeForce 1/2, takže neumí ani EMBM...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » úte led 25, 2011 3:20 pm

Taskr píše:GF4 MX 460 byla ve své době celkem drahá karta. Bylo to hlavně kvůli rychlím a drahým pamětem (550 Mhz). Navíc byly karty dobře vybavené. Jádro běhalo na 275 Mhz, což bylo pouze o 5 Mhz více než MX440. Celkově výkonostní rozdíl nebyl zas tak velký a když už tak až ve vyšších rozlišeních. Ale i tak karta byla pomalejší než GF3 Ti200 a i než GF2GTS.


Právě, že to zatím nevypadá, že by GF2GTS byla rychlejší než GF4MX460 i když jsem si to také původně myslel. Zkouším, ve které hře se projeví dvojnásobek ROPs + TMU na GF2GTS, ale zatím ji GF4MX460 všude silně válcuje. Je to dáno pravděpodobně hlavně optimalizacemi pro Z-buffer jak píše no-X a i bez toho vyšší paměťovou propustností. A také díky MSAA, které se dá zapnout mnohem častěji než SSAA na GF2. Jak víte, nesrovnávám surový teoretický výkon, ale hodnotím max. dosažené rozlišení + filtrace při plynulých FPS.

no-X píše:GF4MX byla v podstatě GF2MX s optimalizacemi pro Z-buffer (HSR), což je příčinou výkonnostního rozdílu oproti GF2MX... a ještě teda přibyla podpora MSAA. Ale technologicky je to pořád GeForce 1/2, takže neumí ani EMBM...


Ohledně EMBM by mě zajímalo, jak se projeví chybějící podpora ve hře, která naopak EMBM využívá. Mám techdemo na Matrox G400, kde se dá EMBM pohodlně vypínat-zapínat, takže vizuální přínos je bez diskuze, ale co ve hrách? Zobrazuje špatně nebo je tam výkonnový handicap? Ani nevím, zda některé z her co testuji EMBM využívá.
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » úte led 25, 2011 3:45 pm

Nebude to výkonnostní handicap, EMBM prostě nepůjde zapnout. Takže buďto (pokud ho aplikace vysloveně vyžaduje) se nespustí (např. EMBM test v 3DMarku 01) nebo (pokud je tak aplikace napsaná) použije alternativní řešení (obyč. texturu, multitexturing, nějakou primitivnější formu BM... co autor implementoval... obvykle to byla jen obyč. textura).

btw. už dorazily?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Testy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron