Testy jinak

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

který obrázek ze hry AvP2 je "věrnější - lepší" ?

obraz 1 - prokreslené nebe
2
50%
obraz 2 - šero - mlha
2
50%
 
Celkem hlasů : 4

Příspěvekod orange » úte led 25, 2011 3:51 pm

Zatím nevím, ještě jsem v práci, ale asi kvůli tomu dnes skončím dřív :)
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » úte led 25, 2011 10:30 pm

no-X píše:btw. už dorazily?


Kartičky v pořádku přišly, díky MOC :!: Rychle jsem dotestoval GF2GTS a nainstaloval Radeon 64 SDR. Než jsem začal testovat, zajel jsem si do Brna a po cestě jsem o obrubník načechral přední nápravu svého plechovho miláčka (8/) Takže si dávám na pár dní v testování pauzu a do konce týdne budu opravovat co jsem posr. ps47|
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » úte led 25, 2011 10:43 pm

upřímnou soustrast Obrázek
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » stř úno 02, 2011 11:06 pm

Mám asi nějakou krizi, po 14 letech kdy jsem nezkřivil jediný plech na svých vozidlech, tak během posledního týdne provádím průběžnou demolici. Dnes jsem se pro změnu opřel o svodidla |O Za ty prachy na opravy jsem si už mohl koupit V6000 (8/)


Nicméně v testování jsem také trochu pokročil. Díky :!: no-X jsem protestoval Radeon 64 SDR a Radeon 64 DDR.
Radeonu SDR nijak dalších 32MB nepomohlo ani v novějších hrách. Částečně za to mohou nižší takty (155/155 oproti 166/166 u 32MB SDR) ale i při 166Mhz by to nebylo o moc lepší, prostě SDR jsou pro R100 moc pomalé a 64MB se mi zdá jako overkill. Ovšem u verze DDR to bylo jiné kafe. Při stejných podmínkách jako u 32MB verze byla 16xAF použitelná v mnohem více hrách. Např. DeusEx, RTC:Wolfenstain, Mafia. Nebo MaxPayne a AvP2 jel plynule i v 32bit barvě, jinde došlo k prostému navýšení FPS. Výsledek je těsné překonání GF4MX4000 ve starých hrách (do 2000) a hlavně dorovnání v novějších hrách (do r.2002) a GF2GTS prakticky o moc lepší není...

Dále jsem otestoval GF2 Pro, GF2 Ti a GF2 Ultra. Žádná z nich nepřekonala GF4 MX460 i když u GF2 Ultra je to těsné. Zatím jsem výsledky v grafu neupdatoval, chci předtím otestovat Radeon 7500 a tím dokončit testování DX7 only karet.

Pak bude následovat SiS Xabre a plejáda DX8 karet
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv úno 03, 2011 10:39 am

těch 155MHz je tím, že to je Radeon 7200... ono se psalo, že Radeon 7200 je jen přejmenovaný Radeon 64MB SDR, ale není to pravda, měl i snížené takty

…a nemáš zač :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Taskr » čtv úno 03, 2011 5:11 pm

Orange píše:Dále jsem otestoval GF2 Pro, GF2 Ti a GF2 Ultra. Žádná z nich nepřekonala GF4 MX460 i když u GF2 Ultra je to těsné.


Tak to se divím. Hrubý výkon by měly mít ty GF2 vyšší (4x2x200 Mhz oproti 2x2x275 Mhz). Zvláště je to divné u GF2 Ultra, která je taktovaná na 250 Mhz jádro, to je už jen o kousek méně než GF4MX460.
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 639
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod orange » čtv úno 03, 2011 6:33 pm

Pro představu jak jsem došel k závěru, že GF4MX460 je lepší (použitelnější) než GF2 Ultra jsem zde http://www.valkov.ic.cz/results/GF2GF4.png umístil výsledky toho jak testuju. Výsledná procenta jsou průměry položky Q index, která hodnotí jak byla daná karta v určité hře použitelná.
100% většinou odpovídá max detaily, max rozlišení, FPS 55 AVG 25 MIN. Pokud je Qindex více než 100% tak pouze v případě že šlo aplikovat AF nebo AA při max rozlišení. Maximum je ale 110%

Záměrně se vyhýbám slovu výkonnější, protože hrubý výkon nutně neznamená lepší grafická karta. Počet FPS má na výsledný Q index často menší vliv než nastavené rozlišení nebo nastavené detaily. Pokud jsou FPS nad 55, tak už Q index dále neroste. Vyjímkou je Quake3, kde je limit 75FPS. Pokud mám někde uvedeno 99FPS, tak to znamená, že je Qindex na maximu už se stejnou slabší kartou, tedy netestováno.

Ještě je tam občas položka subj.visual - to je na základě hodnocení screenshotů ze hry.
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » čtv dub 07, 2011 8:58 am

Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv dub 07, 2011 9:27 am

Kvalita zobrazení se neposuzuje podle toho, co je subjektivně hezčí, ale podle toho co má být vykresleno a jestli je to vykresleno. Může to být problém, pokud autor hru napsal tak, že má něco jiného vykreslovat na hardwaru jednoho výrobce a něco jiného u druhého výrobce.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » čtv dub 07, 2011 10:59 am

To je samozřejmě pravda, ale pokud nevím co je vlastně správně? Tady mi Geforce a Voodoo dělá jeden obrázek a Radeony druhý ;( Tak čekám, že mi někdo odhlasuje co je správně nebo alespoň co je hezčí...

Mmch. pro hráče je určitě důležitější co je hezčí než jak to výrobce zamýšlel :wink:
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv dub 07, 2011 1:34 pm

i s tím musím nesouhlasit... může to totiž mít vliv na hratelnost, a pokud je to vykreslené jinak, než výrobce zamýšlel, může to pro uživatele určitého hardwaru znamenat nevýhodu nebo výhodu (bez ohledu na to, co je "hezčí")
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod orange » čtv dub 07, 2011 3:08 pm

OK. Ale konkrétně tady v tomto případě (AvP2) potřebuji názor co je hezčí, protože ani s GF ani s Radeonem není jiný problém, který by omezoval zážitek z této hry, pouze je to jinak nasvíceno a nevím co je správně. Sám mám názor co se mi líbí více, ale to nemusí být názor většiny. Pokud dokážeš z obrazu poznat co je asi správně, tak hlasování zruším a lehce deklasuji ve skóre AvP2 patřičnou skupinu karet:

jeden z obrazů dělá
Geforce1,2,4MX
Voodoo2,3,4,5
RivaTNT,2
ATi Rage GL, Pro
Matrox G200,400
S3 Savage4,2000

druhý z obrazů dělá
ATi Radeon (Catalyst i Omega)
Trident 3D Blade
i740
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod no-X » čtv dub 07, 2011 3:21 pm

na prvním je výraznější nebe, na druhým jsou zase výraznější skály (na prvním jsou nějaké černé)...

možná by swarm dokázal tipnout, co by mohlo být příčinou rozdílu :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod wolf00 » čtv dub 07, 2011 7:34 pm

ptam asi blbe,gf4 titanium testovat nebudes ?
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
 
Příspěvky: 1318
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno

Příspěvekod orange » čtv dub 07, 2011 7:42 pm

GF4 Ti, konkrétně GF4 Ti4600 samozřejmě testovat budu, ale je v pořadí. Právě jsem dotestoval Radeon 7500 a s kartami DX8 teprve začínám. Předpokládané pořadí je:

SiS Xabre 400-C2 @ 600
Radeon 9000 Pro
Radeon 9200 Pro
GeForce3
GeForce3 Ti 500
Radeon 8500
Matrox Parhelia
GeForce4 Ti 4600

a pak začnu s DX9

problém je, že pod DX8 se dost rozroste počet her ve kterých testuju, tak to bude chvilku trvat...
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod wolf00 » čtv dub 07, 2011 8:20 pm

docela me zajima ati 8500 vs gf4 ti ... :)
mb asrock a75m amd x6 3670be 4gb ram ati 6530 ,hdd 1tbb sgt,zvuk creative x-fi extreme audio case z-7

patriot xt 8/16/32
Uživatelský avatar
wolf00
Senior member
 
Příspěvky: 1318
Registrován: sob kvě 15, 2004 2:56 pm
Bydliště: kladno

Příspěvekod swarm » pát dub 08, 2011 1:03 pm

orange píše:OK. Ale konkrétně tady v tomto případě (AvP2) potřebuji názor co je hezčí, protože ani s GF ani s Radeonem není jiný problém, který by omezoval zážitek z této hry, pouze je to jinak nasvíceno a nevím co je správně. Sám mám názor co se mi líbí více, ale to nemusí být názor většiny. Pokud dokážeš z obrazu poznat co je asi správně, tak hlasování zruším a lehce deklasuji ve skóre AvP2 patřičnou skupinu karet:
Správně je imho ten obrázek dole, a to z jednoduchého důvodu - může se stát, že se na některých kartách nevykreslí mlha tam, kde má být, ale nemůže se stát, že by se vykreslila mlha někde, kde by být neměla.

Důvod, proč je na prvním obrázku prokreslenější nebe, vidím celkem přesně - nebe je vykreslováno jako skybox (resp nějaká půlkoule/whatever) a mlha je na něj aplikovaná stejně jako na prostředí (jenže v prvním je ta mlha špatně). Je tam sice taky, ale místo do průhledné jede do černa (a u skyboxu vůbec).

Jsem přesvědčen, že ten druhý je korektnější a zároveň i realističtější.

Btw AvP2 jsem hrál na GeForce2 před mnoha lety a mlhu jsem tam měl správně. Rozhodně to nevypadalo jako na tom prvním obrázku.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
 
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)

Příspěvekod ps47 » pát dub 08, 2011 1:58 pm

wolf00 píše:docela me zajima ati 8500 vs gf4 ti ... :)

to ti mozem povedat hned,akonahle sa jedna o hru kde sa vyuzivaju pixel shaders tak sa ati smeje z dialky..tam kde je treba iba hruby vykon (a multitexturing),by geforce mala mat mierne navrch.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 8024
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod orange » pát dub 08, 2011 3:49 pm

to swarm: díky za vysvětlení a ano, ten spodní obrázek je z GeForce, Voodoo atd. Tímto je hlasování bezpředmětné a patřičně ponížím skóre karet, které vykreslují v této hře špatně :|
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

Příspěvekod orange » pát dub 08, 2011 4:09 pm

grafy jsem aktualizoval o Radeon 64DDR (nahradil Radeon 32DDR), Radeon 7500 a SiS315
Uživatelský avatar
orange
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim

PředchozíDalší

Zpět na Testy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron