GeForce 4 Ti 64 MB vs 128 MB

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

GeForce 4 Ti 64 MB vs 128 MB

Příspěvekod Taskr » ned pro 18, 2005 4:49 pm

Měl bych na vás otázku. Hádám se s kamarádem, že GeForce 4 Ti nedokáže využít víc jak 64 MB paměti. A on pořád že v nových hrách jako HL2 nebo Doom3 je karta se 128 MB o dost lepší než karta s 64 MB. Že v dobových testech byly jen hry, který nedokázaly 128 MB využít, ale že dnes je situace jiná. Tak bych chtěl slyšet váš názor. Díky
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod swarm » ned pro 18, 2005 5:00 pm

Ja si myslim, ze to urcite dokaze vyuzit i 128MB. Ja mam na R8500 (z ty samy doby) jenom 64MB a chtelo by to aspon dvojnasobek, co jsem si spustil NFS:MW, protoze uz tam jsou seky pri nacitani.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » ned pro 18, 2005 5:20 pm

Pokud jde o TI4200 128mb vs Ti4200 64mb ,tak ta 64mb je lepší. Opravdu se to moc nevyužije. Hrál jsem na ní DOOMA3 800x600 medium detail v pohodě, na víc ta karta stejně nemá tak to nemá cenu řešit, jestli jí pak někdy v 1600x1200 high detail dojde paměť. :lol:
To samý Halfllife 2 - 1280x960 max detaily a paráda (SM1.1).
Jinak ta karta dovede ještě narozdíl od moderních výdobytků dobře hospodařit s pamětí - tzn. V UT2004 dám vše na max a do paměti se mi to vejde. Když to samé udělám s NV40 128mb, tak některé levely se tam prostě nevejdou a musim snížit texture detail, to samý v Call of Duty a pod. To se u tý GF4 Ti nestane a to má paměť poloviční - nechápu.
V době kdy byla GF4Ti na vrcholu bylo lepší koupit tu 64mb ,ty takty na pamětech měla vyžší, měla taky lepší OC potenciál a to zvedlo výkon víc než 128mb. A u těhle karet to platí dodnes. Stejně GF4Ti rulezz, měl jsem tuhle kartu hrozně v oblibě, strašněj potenciál do budoucnosti měla. Byla pak lepší jak FX5600 a 5700 v dosti případech. A až s příchodem NV40 se nvidia dostala kus dopředu.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod ghost » ned pro 18, 2005 5:46 pm

lepšie na tom bude 64mb verzia, lebo má vyššie taktované pamäte s nižšou latenciou, jediné plus u 128mb je omnoho rýchlejšie načítavanie hier

pozerám, že abit gf4 má nejaké divné chladenie :)

Obrázek

ešte jeden testík http://www.octools.com/index.cgi?caller ... plex_1.htm
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
 
Příspěvky: 2470
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvekod no-X » ned pro 18, 2005 5:57 pm

ABIT používal chlazení OTES, tedy systém, který vyfukuje horký vzduch ven z case - nvidia se tím nechala isntpirovat u FlowFX, ale moc se jí to nepovedlo...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod B@RT » ned pro 18, 2005 6:38 pm

já sem měl 4600TI a paměti tam byly slušný a podle mě to využila, ale už ji nemám tak nejsem schopen otestovat, ale u levnějších verzí dávali 64MB lepší paměti, otázka ale nestojí zda je lepší mít 64MB lepší nebo 128 horší moduly tj myslím že to využila.
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Uživatelský avatar
B@RT
 
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » ned pro 18, 2005 9:21 pm

Ale nezapomeň že Ti4600 byla vyžší třída, než Ti4200. 4600 měla paměti jak hodně, tak rychlou + rychlejší GPU. Stejně ale tu svnou paměť nevyužije. Jedině by se to mohlo zaplnit při ňák vysokym AA, ale to na NV25 fakt provozovat nejde. Když po ní nebudeš chtít AA a AF tak je NV25 dost dobrá a paměti fakt moc nesežere, pro textury ji dost zbyde. A co se týče TI4200 tak tam jednoznačně 64mb verze.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod Taskr » ned pro 18, 2005 10:04 pm

Ten kamarád má GeForce 4 Ti4400 128 MB, a druhý má GeForce 4 Ti4200 64 MB. Ale tu slabší jsem přetočil na vyší hodnoty, naž běhá ta 4400. Hůavně GPU jede až na 300 Mhz, ale na tý 4400 pouze na 275 a víc nechce ani o Mhz. Myslím si že jsou ty karty skoro nastejno. Nevím v jaký situaci by výrazně pomohlo těch 128 MB. Možná v 1600x1200 a 4xFSAA?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod anderek79 » ned pro 18, 2011 3:48 pm

Chtěl bych se zeptat jestli na GF4Ti 4200 64MB se dají rozjet glide hry? Někdo mi totiž tvrdil že instrukce 3dfx karta obsahuje já si to však nemyslím.
anderek79
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob črc 23, 2011 5:55 pm

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » ned pro 18, 2011 4:01 pm

anderek79 píše:Chtěl bych se zeptat jestli na GF4Ti 4200 64MB se dají rozjet glide hry? Někdo mi totiž tvrdil že instrukce 3dfx karta obsahuje já si to však nemyslím.



Ne, pouze přes emulátor. Žádá karta co neni od 3DFX nemá nativní glide.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod no-X » ned pro 18, 2011 4:53 pm

Jedna jo, ale nedostala se do prodeje - Alliance Paladin. Nějakým způsobem tehdy získali licenci na Glide (možná díky spolupráci na Rush), ale dříve než kartu vydali, změnila firma obchodní strategii a s grafickými čipy skončila.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice


Zpět na 3D grafika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron