Lucid Hydra: konecne riesenie pre multigpu?

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Lucid Hydra: konecne riesenie pre multigpu?

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 1:40 pm

..az sa divim ze to tu este nemame:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3379&p=1

po dlhsej dobe nieco co ma zaujalo,ak sa im podari vyriesit vacsinu neduhov ktorymi dnesne multigpu riesenia trpia tak je velmi pravdepodobne ze si jednu taku dosku zozeniem,podivny hardware mam proste rad :D
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 2:14 pm

No, jeste to tu neprobehlo asi proto, ze se to zatim neda koupit..:-) Je to porad tak daleko a visi nad tim vic otazniku, nez nad vztahem Bushovic a Ladinovic rodiny..Ale ja si nedokazu predstavit, jak by mohla 3rd party dokazat vyuzivat potencial GPU lepe, nez jejich autori, a pokud to bude mit vyrazny vykonnostni propad, zase to ztraci smysl, s ohledem na cilovy segment.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 2:28 pm

treba si uvedomit ze je to hardwarove riesenie postavene od zakladu s myslienkou na multigpu.sli a crossfire je,napriek snahe a vyvoju,stale iba splacanec v style "kdyz jeden nestaci,placnem tam dva,dyt ty fps pujdou kus hore,a bude to vypadat cool"..ak sa im podari odstranit microstuttering a nevyrovnany narast vykonu tak to svoju ulohu splni,pamat sa sice scitat stale nebude,ale clovek nemoze mat vsetko..aj ked mozno bude improvement aj v tomto smere,ak som spravne pochopil tak scena sa bude renderovat po castiach ktore sa vo finale poskladaju,tzn mohli by klesnut aj naroky na mnozstvo pamate,kedze jedna karta bude renderovat len cast sceny (kdesi bol pekny screenshot z UT3,ale ani za nic ho teraz neviem najst :x ).v kazdom pripade si myslim ze maju sancu konecne urobit z multigpu nieco co bude moct bez problemov pouzivat kazdy,nielen zopar technofilov ktorych najvacsou radostou je nekonecne ladenie ovladacov aby dosiahli aspon 50% narast vykonu v 50% hier.ak to dokazu,vyhrali,a multigpu mozno prejde presne takou premenou ako kedysi 3d akcelerator-z predrazeneho a malo vyuzitelneho kusu hw ktory vlastni iba male percento uzivatelov na nieco co bude bezne pritomne v drvivej vacsine strojov..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 2:40 pm

Muj nazor je, ze se to nemuze podarit, ale samozrejme, jako technofila ;-) a priznivce highend GPU by me ukrutne potesil opak. Podivej se, jak dratuje AMD ovladace, ladi pro kazdou hru zvlast, aby dostala pozadovany vykon. Ted ma prijit nekdo, kdo bude kartu pouzivat jako GPGPU a nechavat pocitat kousky sceny a nasledne provadet kompozici? Lidi vidi input lag LCD a microstutering multiGPU a najednou ma prijit chip, sedici uprostred cesty a rozebirajici/skladajici scenu, distribuujici vypocty, hlidajici load a ten se nema nijak projevit? A ma to byt vykonnejsi nez nativni reseni? Ne-e, tohle nepujde (o scitani pameti si vubec iluze nedelam, 1) to je jenom otazka ceny za RAM navic, ktera je v tomhle segmentu podruzna a 2) jeste by musel kompozitni chip hlidat ktere grafice kterou texturu, asi je jasne, proc to sami vyrobci GK nedelaji, ac by se jim to opravdu hodilo do kramu).
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 2:55 pm

pokial by prepad vykonu cinil 5-10% tak by to bola velmi pekna cena za odstranenie ostatnych problemov.dokonca si myslim ze aj 20% by este bolo akceptovatelnych,drviva vacsina aplikacii aj tak viac ako 80% neskaluje..

v skratke,maju nadej prist s niecim ozaj zaujimavym,presne ako ageia,zostava nam len dufat ze to (podobne ako oni) niecim hlupym nepokaslu..stale si myslim ze keby ageia zatala zuby a nastavila launch price pre ppu1 na 3000 miesto tych siestich tak by dnes boli niekde uplne inde.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 3:05 pm

ps47> Vidis spoustu her, kde z SLI/CF neni zadny benefit, i takove, kde je to dokonce na skodu. Proc myslis, ze najednou muzou odnekud z jeskyne vylezt chytraci, co na kolene upatlaji chip, ktery nebude trpet zadnymi problemy, se kterymi se potykaji sami vyrobci daneho hw?
Pokud stavajici multiGPU reseni skaluji v prumeru o 50%, a prijde tohle, a bude to skalovat o 30%..k cemu to bude? Dal, u stavajiciho reseni je palcivy problem rychlost komunikace mezi obema jednotkami, vyrobci se ho snazi resit, zatim neuspesne (viz. Sideport). Tihle tam chteji posadit chip?
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 3:14 pm

snazia sa prist s niecim novym,s niecim co sa dany problem pokusa riesit inym sposobom nez to co tu mame dnes,a takyto pristup obvykle bud neuveritelne zaberie,alebo katastrofalne zlyha :lol:

uvidime co z toho vylezie :)
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 3:33 pm

jj, uvidime..neslysel jsi nejaky drb kdy bychom mohli potkat prvni kusy?
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 4:10 pm

nic konkretne som nezachytil,ale kedze sa po nete flakaju obrazky hardwaru ako aj hier ktore na nom bezia tak by som povedal ze to pridlho nepotrva..predsa len,za nimi stoji intel,a ten uz ma nvidie a ich blbych pridavnych cipov a inych vylomenin plne zuby,chce dosku na ktorej pojede cokolvek v multigpu,a chce ju co najskor.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 4:27 pm

jj, to verim, a ani se mu nedivim. Nu coz, znas me, pokud to bude fungovat, budu stat prvni ve fronte..;-) Tak snad se uz dockame brzo.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pát zář 05, 2008 7:13 pm

jasne 8-)

nasiel som ten screenshot:

Obrázek

http://pctuning.tyden.cz/index.php?opti ... Itemid=106

a zda sa ze to aj realne fungovalo:
V testovacím systému na IDF běžely dvě karty GeForce 9800 GT a jako demonstrace výkonu a funkčnosti řešení posloužila hra Crysis. Ta běžela v DX9 módu v rozlišení 1920x1200 pixelů na maximální detaily, přičemž počet snímků za sekundu se pohyboval stále mezi 45-60. V případě zapojení tří karet by měl výkon vzrůst téměř lineárně, samozřejmě za předpokladu, že hra nebude limitována výkonem procesoru.

na zaciatok rozhodne nie spatne.. :)
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » pát zář 05, 2008 8:07 pm

Nárůst výkonu nemůže být vyšší, než u AFR a věřím, že ve skutečnosti bude (jak nárůst výkonu, tak kompatibilita a množství problémů) na nesrovnatelně horší úrovni, než jakou nabízí současné SLI nebo CrossFire.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Ren » pát zář 05, 2008 8:15 pm

no-X> A hele, my se shodneme..To nevidis kazdy den..;-)
Jedina vyhoda, kterou to bude mit ve finale bude, ze budes moci do skrine nahazet co se bude doma valet.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod no-X » pát zář 05, 2008 10:50 pm

Pokud to někdy dospěje do takového stádia. Pokud to bude fungovat, mohlo by to současný systém překonat při 3 a více čipech - asi ne výkonem, ale lag by teoreticky mohl být nižší (praxe je otázka).
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pát pro 19, 2008 10:25 pm

a je tu info o prvej doske s hydrou,zatial bez datumu vydania,ale aj tak je dobre vediet ze sa to uz blizi.. :D
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Taskr » pát pro 19, 2008 11:04 pm

Omlouvám se za případný nesmysl co vyplodím, ale nešlo by takhle teoretcky dát k sobě 2 x Voodoo5 5500? Ći koneckonců 2 x Voodoo5 6000?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Taskr
VIP
 
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod ps47 » pát pro 19, 2008 11:42 pm

ak spravis konvertory z agp na pci-e a das dokopy prislusny ovladac,tak ziaden problem :wink:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod ps47 » pát úno 13, 2009 10:28 am

3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7960
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod socket » stř srp 12, 2009 6:05 pm

Uživatelský avatar
socket
 
Příspěvky: 1105
Registrován: stř črc 18, 2007 12:13 am
Bydliště: Slovenská republika

Příspěvekod no-X » stř srp 12, 2009 6:23 pm

Heh, další hromádka hyperoptimistických zpráv... že by někdo začal přemýšlet o tom, že nárůsty výkonu nikdy nemohou být vyšší, než u (fungujícího) AFR (protože to využívá plného potenciálu obou karet a více než 100% zdrojů se jaksi využít nedá...) a že nárůsty nikdy nebudou 100%, protože násobíme pouze výkon grafických karet, nikoli výkon zbytku sestavy :roll:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Další

Zpět na 3D grafika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků