DX11 hardware

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » úte led 19, 2010 7:02 pm

no-X píše:DOC_ZENITH/XAN: Teselace může vytvářet i detailnější modely. To co bylo plackou, může proměnit v libovolně tvarovaný povrch - na to stačí textura, ze které se načtou údaje o výšce


Jo takže ta už je součástí teselace? K čemu je ale potom teda ten "Displacement mapping" , jsem myslel, že ten právě dělá tohle ala dle textury k tomu určený dovede vytvořit vrcholy.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod no-X » úte led 19, 2010 7:07 pm

displacement mapping je v podstatě jedna z metod teselace...

on se dosud moc nepoužíval, protože šlo buď o ne úplně standardní metody
(třeba u G7x), nebo o komplikované řešení, nebo to bylo velmi pomalé... teď je to součástí DX a díky tesselátoru i rychlé
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » úte led 19, 2010 7:25 pm

A jaké jsou ty další metody tesselace?
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod no-X » úte led 19, 2010 8:06 pm

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » úte led 19, 2010 8:25 pm

Och děkuji.
Podle čeho GPU pozná, které modely má znásilnit tesselatorem a které má nechat hranaté?
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod no-X » úte led 19, 2010 8:34 pm

imho mu programáto řekne, co s kterými má udělat :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » úte led 19, 2010 8:45 pm

Otázka ale zní, jak. Že se udělá nějaká textura, podle které se povrch zvlní (nicméně prezentace k tesselaci na HD 2000 tesselaci a displacement mapping odděluje), to je pochopitelné. Ale jak tomu tesselatoru říct, že emzákovi má udělat z těch malých výstupků na hlavě dlouhé bodliny, ale zároveň mu tímhle způsobem nevytáhnul nos? Prostě si nedovedu představit, jak tohle napíšeš do kódu...
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod no-X » úte led 19, 2010 8:48 pm

na tohle by šel použít právě displacement mapping
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » úte led 19, 2010 9:01 pm

Hmm. Takže samotná tesselace v tom smyslu, jak pojem používá ta prezentace k HD 2000, vlastně nedělá nic jiného, než že zaobluje hrany a až displacement mapping (což je ale taky forma tesselace, protože mění geometrický model) tam přidává ty drobné detaily...?

Nějak jsem do toho zabředl a dostávám se mimo rozsah, který jsem původně chtěl pokrýt :roll:
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod no-X » úte led 19, 2010 9:13 pm

tohle už by chtělo 3D programátora :?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » čtv led 21, 2010 11:09 am

Můžu do článku odcitovat pasáž z "Dobrý večer, pane Staněk"? Konkrétně v takovémhle znění:

Jedna z možností teselace je využití, jehož koncept je podobný s DX8.1 N-Patches, ale i tak jde o zcela jinou úroveň (jak po stránce výsledné kvality, tak z hlediska nároků na výkon). N-Patches byla teselace statická využívající jeden algoritmus. Současná teselace umožňuje použít LOD, což znamená, že pro blízké objekty je použita vyšší úroveň, než pro vzdálené, což umožňuje soustředit výkon na zkvalitnění blízkých viditelných objektů, nikoli jím plýtvat na objekty, kterých si uživatel nevšimne. Tuhle funkci je schopen grafický čip ovládat zcela sám bez potřeby zásahu programátora, nejde tedy o žádné papírové vylepšení, které nakonec nikdo kvůli komplikacím nepoužije, naopak. Její přínos je možné vidět v současných hrách i DX11 demech. Pro DX11 teselaci též může být použita řada algoritmů, takže nehrozí vznik patvarů, kteří si možná někteří uživatelé pamatují z her při použití nevhodně aplikovaných N-Patches.

DX11 teselace si ale z N-Patches bere to dobré. Není třeba, aby hra byla od začátku vyvíjená s ohledem na teselaci - lze ji v jakékoli fázi vývoje doplnit, jak je to vidět na uvedených hrách. Právě možnost doplnění této technologie do již rozpracovaných her dělá z DX11 teselace snadno implementovatelnou technologii. Díky tomu nemusí uživatel čekat rok, nebo víc, než se dočká hry s podporou této novinky.
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod no-X » čtv led 21, 2010 11:51 am

Pokud uvedeš autora a odkaz na zdroj (alespoň nebudou nadávat tobě :lol: ), tak není problém.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod no-X » ned led 24, 2010 5:06 pm

Mimochodem, kdy to bude online?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » ned led 24, 2010 5:31 pm

Mělo by to být venku nejpozději ve středu.
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Příspěvekod -HoNY- » pon led 25, 2010 12:30 am

No chudák Mirek, až bude muset zase zasahovat. :roll:
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
 
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod no-X » pon led 25, 2010 12:31 am

Proč by Mirek musel zasahovat?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod -HoNY- » pon led 25, 2010 12:44 am

Už vidím výraz pana Staňka, když si čte Lukášův článek a uvitř odkaz na blog jakéhosi člověka z fóra. To mi mimochodem připomíná situaci, když bylo na EHW hlasování o tom, jaká bude příští koupě grafiky - jestli ATi nebo NVIDIA.
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
 
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod no-X » pon led 25, 2010 1:00 am

To Mirek právě v redakci nebyl... Ale pan Staněk má teselaci rád, zvlášť pokud se má týkat her, které budou vydány až s Fermi :wink:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Lukfi » pon led 25, 2010 8:26 am

Mirkovi se moc nelíbí, že se odkazem na ten blogpost mícháme do no-Xovy přestřelky se Staňkem. Zatím jsem to upravil tak, že odkaz tam zůstal bez názvu blogpostu, takže se tam nevyskytuje slovo "Staněk" a čtenáře to tedy nebude tolik dráždit ke klikání.
Jinak si ale nedělám iluze o tom, že by Igor neměl výhrady k článku, pod kterým budeme podepsáni mj. my dva.
Uživatelský avatar
Lukfi
Certifikovaný fanATik
 
Příspěvky: 888
Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
Bydliště: ne

Předchozí

Zpět na 3D grafika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník