Eyefinity - problemy, navrhy, atd..

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Eyefinity - problemy, navrhy, atd..

Příspěvekod ps47 » stř dub 25, 2012 2:11 pm

zda sa ze nemame dedikovane vlakno pre eyefinity (resp pre multimonitorove hranie vseobecne), kedze som sa v poslednej dobe s touto technologiou trocha babral, je najvyssi cas to napravit.

Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=w-vpktGGIyw
http://www.youtube.com/watch?v=R18Tk5_lszo

zostava nebola ziadne delo, starsi core2duo lga775 cpu na dfi lanparty doske, hd6950 plus ageia ppu1, pripojene boli tri fullhd monitory. testovane hry: crysis, crysis2, thief3, cellfactor revolution, mirror's edge, alan wake, return to castle wolfenstein, gzdoom, payday the heist, skyrim, portal2, dead space. na moje prekvapenie vacsina hier bezala velmi solidne, nehratelny bol vlastne iba crysis 1/2 a skyrim (plus dead space, ktory som nerozbehol na zaklade toho ze nema konfigurak/var ktorym by som mohol zapnut windowed mode. tlieskam EA, zasa raz sa ti to podarilo). gzdoom sice ukazal spravne rozlisenie, ale po jeho zapnuti vzdy spadol, muselo sa pouzit nizsie (ako nativne 3240*1920). rtcw bezalo v spravnom rozliseni (skrz widescreen mod ktory sa da stiahnut), ale bolo to nehratelne - 1-2 fps v hre, predpokladam bug opengl. drviva vacsina hier potrebovala prvykrat spustit vo windowed mode, po nastaveni spravneho rozlisenia a znovuzapnuti fullscreenu obvykle nebol problem (zda sa ze problemom nieje ani tak eyefinity ako take, ale fakt ze som mal monitory v portrait nastaveni, vacsina hier proste s niecim takym nerata, a vdaka tomu nedokaze inicializovat ziadne validne rozlisenie). na bezel compensation som sa vybodol, nebol na to cas.

poznamky:
-ozaj by to chcelo ips monitory, mizerne pozorovacie uhly TN odpadu zazitok ozaj kazia.
-to iste okraje monitorov, chcelo by to panely ktore maju okraje mensie ako 1cm, tak aby po spojeni nemal okraj viac ako 1.5cm dokopy - ja som mal podstatne viac, a bolo to pomerne rusive.
-monitory boli pripojene cez dvi+dvi+dp, na dp monitore sa objavoval vertikalny tearing (vyborne viditelne na tom mirror's edge videu), zapnutie vsyncu nepomohlo. vzdy iba jedna linia, niekedy v strede, niekedy po stranach.
-gpu scaling nefunguje, da sa sice zapnut, ale efekt ziadny. tzn ked som pustil incubation, mal som obraz trocha roztiahnuty, ale stejne, vidiet tuto 3dfx starinu na troch monitoroch bola parada.


otazky zneju (nepredpokladam ze by mal niekto firsthand experience, ale myslim ze sa tu pohybuje dost ludi ktori poznaju technicku stranku veci, pripadne dalsich ludi ktori by podobne info mohli mat, takze preco sa nespytat):

-vyriesilo by tearing pouzitie dp2dvi adapteru? ak ano, je nutne mat aktivny?
-pomohlo by pouzit kombinaciu 2x dp+1x hdmi?
-ak je nutne pre bezproblemovy provoz pouzit 3x dp, ako to dosiahnut - vacsina kariet ma iba 2x dp - snad dp hub?
-par vyrobcov malo vela reci o thin bezel monitoroch, ale skutek utek. alebo..?


btw, seriozne sa pohravam s myslienkou zaobstarat si komplet komp s eyefinity - napr 3x Dell U2312HM by mohlo byt ozaj fajn, je to ips, okraje su jedny z tych tensich a umiestnenie tlacitok je pre portrait nastavenie ako stvorene. cena necelych 800e je tiez pomerne.. zvladnutelna. novy komp ktory by to potiahol by sa dal natesnat do 500e, cize dokopy 1300.. hmmm..
Naposledy upravil ps47 dne sob dub 28, 2012 9:08 am, celkově upraveno 2
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » stř dub 25, 2012 11:24 pm

Sice se od zacatku mluvilo o daisy-chainingu, ale monitor je na to snad jeden jediny na trhu a huby nikdy nikdo vyrabet nezacal.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » stř dub 25, 2012 11:46 pm

trocha som googlil, zda sa ze sa to da odstranit aj upravou nastaveni (aj ked riesenie nieje optimalne), pomoct by mal aj aktivny dp->dvi adapter, alebo pouzitie karty s (aspon) tromi display portami, pripadne flex edition karta od sapphire. tie su ale pomerne vzacne, a 7850ka (ktora ako jedina zapada do mojej cenovej predstavy) zatial v takom prevedeni neexistuje.

priznam sa, toto ma trocha sklamalo, clovek by povedal ze tretia generacia uz bude mat taketo detske nemoci poriesene. navyse to vyzera (po dalsom googleni) ze sa jedna o limitaciu hw, tzn, ak to clovek chce mat bezproblemove, jedinym skutocnym riesenim je flex edition alebo karta s tromi dp.. ostava len dufat ze bud sapphire vyda flex edition 7850ky, alebo asus verziu s tromi dp, kedze kombinacia roznych vystupov skratka nefunguje spolahlivo.


pozn - flex ma na jednom dvi limitaciu 1920*1200, co ale v tomto pripade nevadi, sanca ze by niekto chcel mat v eyefinity monitory s vacsim rozlisenim je skoro nulova (podla mojho nazoru je totiz prinos eyefinity prave v tom ze je mozne pomocou troch cenovo dostupnych lcd vytvorit jedno obrovske, a cenovo dostupne lcd nikdy niesu vacsie ako fullhd).
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » čtv dub 26, 2012 12:05 am

Flex edition není nic jiného než aktivní single-link DP->DVI redukce implementovaná na PCB.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » čtv dub 26, 2012 12:14 am

co v preklade znamena ze jediny naozaj reliable sposob je mat kartu s tromi dp. no nic, snad to niektoremu vyrobcovi dojde..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » čtv dub 26, 2012 9:11 am

Catalyst 12.4
  • Tearing is no longer observed on the third screen in 3x1 and 1x3 Eyefinity configurations.

:wink:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » čtv dub 26, 2012 10:47 am

v utorok skusim, ale viac zdrojov uvadza ze (podobne ako inputlag u multigpu) sa jedna o hw vlastnost, a tudiz sa to po sw stranke uplne poriesit neda.. napr
http://www.rage3d.com/board/showpost.ph ... ostcount=6
http://www.rage3d.com/board/showpost.ph ... ostcount=3
http://www.rage3d.com/board/showpost.ph ... ostcount=8
ten posledny v preklade znamena, ze porieseny bol "abnormalny" tearing, ten "normalny" sposobeny pouzitim nerovnakych vystupov ostava.

sranda je ze v jednom vlakne sa tvrdi ze na hd5000kach sa tento problem nevyskytoval.. ako som povedal, nateraz nechavam myslienku na vlastne eyefinity plavat, pockam si kym sa nezacnu na vyssi mainstream standardne davat tri displayporty. vzhladom na to ze dnes uz kazdy slusnejsi novy monitor displayport ma, tak by to nemuselo trvat prilis dlho.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » čtv dub 26, 2012 12:58 pm

já to tak nadějně nevidím - v rámci jednoho slotu je prostor pro čtyři výstupy... takže by museli vyhodit HDMI (nutné jako TV-out) nebo DVI (nutné pro kompatibilitu s levnějšími monitory) :|
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » čtv dub 26, 2012 1:11 pm

hdmi ide zredukovat na dvi lavou zadnou.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod swarm » čtv dub 26, 2012 5:21 pm

Ale pouze single-link.
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)

Příspěvekod no-X » čtv dub 26, 2012 10:47 pm

A mimo to majitel DVI obrazovky s HDMI televizí bude mít docela problém. Respektive bude potřeba další redukce a to jsou pro výrobce další náklady, které nemají rádi.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » čtv dub 26, 2012 11:36 pm

vy teda viete cloveka potesit -_-

anyway, stejne myslim ze aj 3x minidp + hdmi + dvi by sa na dvojslotovu kartu vtesnat dalo, ak by bolo trochu snahy.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » čtv dub 26, 2012 11:47 pm

Vešlo, kdyby použili mini-HDMI. A opět by museli přibalit redukci navíc (mini-HDMI -> HDMI) :D
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pát kvě 04, 2012 4:52 pm

tadaa - aj ked na "bezne" eyefinity trocha overkill.

mimochodom, zda sa mi to alebo karta pouziva (kratke) pcb z 7850ky?
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod DOC_ZENITH/XAN » pát kvě 04, 2012 6:22 pm

Je to powercolor = jejich vlastní nereferenční PCB. Většinou celkem funkční.... Ale můžou tam nejít věci jako SW kontrola vcore, atd.
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvekod ps47 » úte kvě 08, 2012 10:37 am

narazil som na jednu zaujimavost - na blbnutie fajn, ale pochybujem ze existuje vela hier ktore by dokazal realne utiahnut v eyefinity3 rezime (o eyefinity5 ani nehovoriac).


btw, netusi niekto ake max rozlisenie podporuje dx9? napr pre dx6 je to 2048*2048..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » pát čer 01, 2012 9:39 am

Catalyst 12.6 by měly definitivně řešit ten tearing na třetím LCD při kombinaci různých výstupů:

http://diit.cz/clanek/amd-catalyst-126-beta
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pát čer 01, 2012 2:53 pm

to by bolo strasne fajn, s tym tearingom je to proste pouzitelne iba na generovanie screenshotov. mrknem na to, ale asi az po skuskovom, momentalne je to na zabitie..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Re: Eyefinity - problemy, navrhy, atd..

Příspěvekod ps47 » úte lis 05, 2013 2:27 pm

ok, posledna generacia od Ati, teda vlastne AMD (R7 260, R9 290) konecne plne podporuje tri vystupy bez nutnosti pouzitia jedneho display portu - tzn, goodbye eyefinity tearing. plus dobra sprava pre tych ktori vlastnia hd7790 - karta je technologicky zhodna s R7 260X, a na aktivaciu novych funkcii postaci update ovladaca (pripadne BIOSu).
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Re: Eyefinity - problemy, navrhy, atd..

Příspěvekod havli » úte lis 05, 2013 6:32 pm

Jen doplnim za zeleny tabor :) , ze na GTX600 a 700 taktez neni potreba pouzivat DP. Ted momentalne pouzivam na GTX760 tri LCD v konfiguraci DVI + DVI + HDMI->DVI. Funguje to normalne, ale mam to ciste na 2D praci... hry hraju jen na primarnim LCD. Mensi problem je se spotrebou - karta jede v idle na low-power 3D taktech (700MHz) a zere diky tomu asi o 30W vic. Pres nvidia inspector se da natvrdo vnutit nejnizsi power-state, takze potom to jede normalne na 135MHz. Pro AMD zadna podobna utilita neni, aspon pokud vim.
havli
 
Příspěvky: 1251
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na 3D grafika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron