na Macu (i Linuxu) je k dispozici "Crossover" což je defakto placená profesionální nadstavba Wine (a jejich upravené binárky), profesionální podpora znamená něco, co wine mít nemůže, dejme tomu, že tam chodí další třetina, co na Mac není.
http://www.codeweavers.com/products/ pokud něco nejde, vývojáři se to snaží zakomponovat, ale něco prostě chodit nemůže, kvůli specifickým požadavkům některých ochranných prvků v hrách (naštěstí se to dnes už moc nenosí), je tam i compatilibity list, rozšiřovaný uživately (vývojáři nemůžou zkoušet všechno). Postup rozběhání Wine aplikací také nemusí vyhovovat každému, v Crossover lze hry přímo instalovat klasickým instalátorem z Windows (ten Crossover taky pokryje). Funguje taky celé Steam GUI, včetně kupování her a jejich následné hraní (pokud fungují). Je tam i trial verze, určitě zkusit pokud to potřebujete.
Osobně si myslím, že je to stejně dost prasácké (nemluvě o tom, že je nutné najít ideální nastavení grafiky pro každou hru aby to šlo hrát, nepadalo atd), a radši spustím Bootcamp (poslední, co jsem měl potřebu hrát - PS3 verze neměla DLC, byl Fallout 3 půl roku zpět, od té doby se na můj Steam account zas jen práší, Windows ani nemám nainstalované).
jinak k tomu PC/konzole "flame"... konzole mají ve světě stejně dlouhou dobu majoritní podíl co se her týče, PC patří nové technologie atd. země východního bloku jsou trochu něco jiného, cela her je v celé EU stejná, jen platy se liší. ale stejně každý určitě pamatuje, jak měl doma starou Segu nebo videohry od Vietnamců, konzole jsou tudíž větší biznys... ale PC se taky má, vzhledem k tomu, že se teď vyrojilo plno konverzí, což dřívě nešlo (PS2 byla rozšířená a HW až moc odlišný na konverze).
Jinak Physx vydělává jen na konzolích (PC SDK je zdarma), CPU SDK pro PS3 například umožňuje zpracovávat to samé, co GPU nvidie, jen je za to myslím, ještě vyšší poplatek, než za samotné SDK pro PS3 (Xbox 360), proto se to spíše nepoužívá, nvidia si tím i částečně brání svůj píseček. Vzhledem k tomu, jaký má Cell geometrický výkon pro rendering nebude problém ve výpočtech Physx, ale ceně a nasazení samotných vývojářů (stačí volumetrický voda v Resistance 2 nebo možnost některých modů pro PS3 Unreal tournament 3 dělat poměrně složité PhysX věci, jako u PC verze s GPU Physx - které ale naráží spíše na výkon samotného GPU a RAM konzoly, než na výkon Cellu, jelikož UT3 nijak moc Cell pro rendering scény nepoužívá, je dost výpočetní síly volné).