FAQ - Banshee

Jakákoli problematika co se týká Voodoo Banshee

Moderátoři: ps47, no-X

FAQ - Banshee

Příspěvekod ps47 » stř čer 15, 2005 7:48 pm

/edits by no-X :wink:

no toto je odo mna tak trocha vystrel na slepo,pretoze banshee som videl raz v zivote, nicmene to ze su to skusenosti z druhej ruky rozhodne neznamena ze su zaroven aj druhotriedne :)


Ovladace:

win9x:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.04.00 for win9x (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win9x (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.04.00). Pokud vám to nepomůže, použijte OpenGL32.dll a Glide3x.dll z ovladače MesaFX.

win2000:
-pre stare hry a bezne pouzitie: 3dfx Voodoo Banshee V1.02.02b for win2000 (posledny oficialny driver od 3dfx).
-pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for win2000 (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl,pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z posledneho driveru od 3dfx (V1.02.02b).

winxp:
-pre stare hry a bezne pouzitie: BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f) (postaveny na poslednom oficialnom win2000 ovladaci od 3dfx).
pre novsie hry a experimentovanie: Raziel64' s Evolution Driver (V1.00.00b) for winXP (podpora DX8). Pokial mate problemy s glide2x/glide3x/opengl, pouzite glide2x.dll/glide3x.dll/3dfxogl.dll z BansheeDriver WinXP Driver (V1.02.02f).

Poznamka: originalny Control Panel pre Banshee nieje velka slava (ak je vubec soucast driveru), preto ku kazdemu driveru odporucam pouzivat Vcontrol.

Pokud sháníte poslední oficiální drivery přímo od výrobce vaší Banshee (spíš z nostalgie než kvůli výkonu :-) ), zkuste se podívat sem (drivery Diamond, Creative, Asus a Inno3D)


Banshee a OpenGL:

3dfx opengl ICD je sucastou kazdeho Banshee ovladaca, takze zakladna podpora opengl 1.1 je k dispozici okamzite. Pre niektore hry je ale vhodne pouzit iny opengl ovladac (minigl,wickedgl,mesafx-tzv standalone opengl drivery). Pozri Voodoo2 FAQ / Jaké ovladače pro OpenGL. Na 99% plati toto pravidlo: ak ma dana hra priamu podporu WickedGL, tak bude najlepsie behat pod WickedGL. Starsie hry nechajte pre 3dfx ICD (popr 3dfx minigl), na novsie pouzite MesaFX. WickedGL sa instaluje vzdy pre prislusnu hru pomocou switching utilitky kt. je sucastou programu. Ak chcete pouzit Mesafx, tak iba manualne skopiruje MesaFX "opengl32.dll" do pracovneho adresara hry. Najnovsi glide3x pre Banshee najdete v poslednom komplet baliku MesaFX (k najnovsej MesaFX uz glidy prilozene niesu).


Overclocking:

Pouzite Vcontrol. Banshee ako jedina 3dfx karta umoznuje asynchronne taktovanie (takt jadra a pameti moze byt rozdielny). Ake takty sa daju dosiahnut naozaj netusim.. :roll:

Paměti jdou obvykle výš, než jádro - vždy je nutné zajistit dobré chlazení. U karet společnosti Creative byly obvykle dosaženy takty kolem 120MHz jádro / 125MHz paměti, Diamonnd o něco výš (Diamond původně karty taktoval na 115/125MHz (AGP) a 110/115 (PCI), později snížil na 105/115, ale původní takty obvykle karty zvládají).


Chlazení

Většina výrobců použila zcela neadekvátní malé pasivy, s kterými se teplota karty snadno přehoupne přes 65°C. Někteří osadili jádro aktivem, ale ty po letech bývají dost vyběhané. Pokud je case špatně větraný, může docházet k zámrzům nebo nestabilitě - doporučuji použít např. aktivní chladič ze setu NorthPole1000, přídavný větráček, nebo alespoň zajistit dobré proudění vzduchu ve skříni.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7935
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod headless » čtv čer 16, 2005 7:49 pm

malá poznámka:
pokud nějakej pošuk (jako já) používá banshee a voodoo3 (nebo možná jakýkoliv 2 různý 3dfx karty - nezkoušel jsem) dohromady, nastává problém protože glide a opengl ovladače nejsou kompatibilní ... je potřeba upravit jména souborů ... upravený ovladače (thx 2 skopec :) ) můžu dát k dispozici, kdyby to někoho trápilo
3dfx Voodoo3 3500TV AGP (CZ modul)
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená :-|)
Uživatelský avatar
headless
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř kvě 05, 2004 12:12 pm
Bydliště: Děčín

Příspěvekod ps47 » čtv čer 16, 2005 8:14 pm

mno,je vseobecne platne pravidlo ze dve rozdielne voodoo karty v jednom pc= :puke: .kazdy kto nieco take skusa si koleduje :wink:.hoci napr voodoo4+voodoo2 SLI sa znasaju celkom pekne..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7935
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod headless » pon čer 20, 2005 12:34 am

no koleduje - po úpravě těch ovladačů běží komp naprosto v klidu 24/7... sranda byla, pokud jsem v biosu nenastavil bashee jako primární, tak se občas (třeba po přepnutí videomódu) podělali data v paměti nebo co - na obrazovce byli jen různobarevný obdélníky - ve winech se pak musel vypnout/zapnout moitor aby se to srovnalo
3dfx Voodoo3 3500TV AGP (CZ modul)
3dfx Voodoo3 2000 AGP (China, paměti MT)
A-MAX Technology ColorMAX VP-503 (Voodoo 1)
Creative 3D Blaster Banshee PCI (pujčená :-|)
Uživatelský avatar
headless
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř kvě 05, 2004 12:12 pm
Bydliště: Děčín

Příspěvekod no-X » úte čer 21, 2005 12:52 pm

zeditováno
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod no-X » úte čer 21, 2005 7:43 pm

Tak jsem se dostal k testování Banshee a mám pár poznatků ohledně opengl:

1) s posleními ofic. drivery je ogl OK (Q3A 37,4 FPS)

2) když použiju evolution, bliká při některých nastaveních Q3A obraz a některé testy (gl_ext_reme, villagemark atp.) nedoběhou do konce a po pár vteřinách se ukončí a jsem ve Win. (Q3A 46,6 FPS)

3) pokud zkopíruju glide2x/glide3x/opengl z posledních ofic., nefunguje opengl (okono s nadpisem ERROR bez jakéhokoli dalšho textu)

4) evolution totiž obsahuje (na rozdíl od posl. ofic.) 3DfxICD.dll a samotný 3Dfxogl.dll je výrazně menší (poslední ofic. driver má 3Dfxogl.dll asi tak velký, jako tento ICD, takže ogl/glide budou propleteny trochu jinak)

5) když nechám glidy beze změny a pouze přepíšu 3Dfxogl.dll původní verzí od 3Dfx, funguje opengl bez pádů a anomálií, ale pro změnu jde do kytek výkon (Q3A 34,4 FPS), takže je to skutečně jen taková nouzovka

...kutím dál...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » úte čer 21, 2005 8:06 pm

pretoze evolution pouziva glidexp.ked nahodis glide a opengl z posledneho ofic driveru (popr glide3x z mesafx baliku),malo by to fungovat v pohode (aky win si pouzil,xp?).znizenie opengl vykonu mozne je,evolution ma tradicne spatny opengl :roll:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7935
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » úte čer 21, 2005 8:15 pm

nene, týká se to win98:

použil jsem evolution: ogl: vysoký výkon, artefakty, nestabilita

přepsal jsem glides/ogl posledními oficiálními, ale nefunguje to

přepsal jsem pouze 3dfxogl.dll a funguje to, ale výkon není

teď experimentuju s mesafx :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod no-X » úte čer 21, 2005 8:49 pm

Samotný Glide3 z mesafx nepomáhá, ale když se k němu ještě přidá opengl32.dll (přepsal jsem ho natvrdo ve win/system za ten z mesafx), tak už je změna k lepšímu znát :-) Q3A má super výkon (40,5 FPS) bez grafických anomálií, ogl villagemark doběhne, ale zobrazuje nesmyslný scóre (41, s ostatními drivery zobrzuje 14 - záměna cifer :?: ) a gl_ext_reme nepadá náhodně, ale až když má dojít na test multitexturingu (Banshee nepodporuje GL_ARB_MULTITEXTURE, takže je to poměrně logický).

tzn. ve Win9x při použití evolution nepřepisovat glide/ogl soubory verzemi od 3Dfx, ale použít MesuFX
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » úte čer 21, 2005 8:57 pm

tak to pridaj do FAQ :wink: .inak mesafx by pre v2/3/banshee nemala byt pomalsia ako ICD,pretoze sa nepouziva komprese textur..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7935
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » úte čer 21, 2005 9:27 pm

přidal jsem
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6908
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod -HoNY- » pon kvě 08, 2006 4:45 pm

Bude fungovat VillageTronic MP850 v normalnim PC?

Tzn. na zapnuti jede/nejede, abych videl vypis biosu.
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
 
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod shimmy » úte kvě 09, 2006 12:02 am

mal povedat skor...
mohol si dat ps47-ovej mame... by som ti ju odskusal v Macu...
shimmy
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte dub 04, 2006 4:01 pm
Bydliště: SR,BA

Příspěvekod ps47 » úte kvě 09, 2006 12:06 am

..no pokial ju uvidi pc flash tool a ak pojde flashnut na pc,tak by to malo fungovat..v3 pci sa na mac flashnut da,nevidim duvod preco by to nemalo ist aj naopak.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7935
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod -HoNY- » úte kvě 09, 2006 4:29 pm

ps47 píše:..no pokial ju uvidi pc flash tool a ak pojde flashnut na pc,tak by to malo fungovat..v3 pci sa na mac flashnut da,nevidim duvod preco by to nemalo ist aj naopak.

me staci jestli kdyz ji strcim do pc vubec neco uvidim (tzn pokud bude vadna a uvidim ohen tak to pochopim; ale ked bude ok tak bych rad videl napis "Village tronic .... Total SDRAM video memory...."), flashovat ji je ten nejmensi problem ;-)

shimmy píše:mal povedat skor...
mohol si dat ps47-ovej mame... by som ti ju odskusal v Macu...

este ji nemam, dostanem ji neskor
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
 
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod ghost » úte kvě 09, 2006 8:06 pm

-HoNy- píše:este ji nemam, dostanem ji neskor

si kupil tu za 300,-??
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
 
Příspěvky: 2470
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvekod -HoNY- » pát kvě 19, 2006 6:20 pm

ghost píše:
-HoNy- píše:este ji nemam, dostanem ji neskor

si kupil tu za 300,-??

mel blby kecy ze prej ma dalsiho zejemce tak sem mu zatim zacpal hubu 450 :roll:
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.
Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
 
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno


Zpět na Tech support for 3DFX Voodoo Banshee

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron