voodoo5-dalsi typ FSAA??

Jakákoli problematika co se týká Voodoo 5 , čili VSA-100

Moderátoři: ps47, Vykupitel

voodoo5-dalsi typ FSAA??

Příspěvekod ps47 » ned říj 22, 2006 10:54 pm

snaziac sa vyriesit ten problem s chybajucimi opengl settings v 3dfx tools som prisiel na celkom zaujimavu vec-ono pre opengl existuju dva envvary ktore zapinaju FSAA (ak je to znama vec a ja som jediny vul co si to doteraz nevsimol tak sa vopred ospravedlnujem :roll: ).klasik FSAA (ten ktory sa zapne cez 3dfx tools) pouziva SSTH3_SLI_AA_CONFIGURATION,zatial co ten druhy FX_GLIDE_AA_SAMPLE (takze je jasne ze bude fungovat len pod opengl/glide).nedalo mi to a po troche testovania som mal jasno..

na 3dfx FSAA pod opengl/glide ma vzdy stvalo ze (hlavne FSAA 2x) rozmazaval 2d textury (HUD,crosshair atp),nikdy som to nenasiel riesenie,tak som to nakoniec pustil z hlavy..a tento druhy typ FSAA riesi prave tento problem,takze som sa po jeho zapnuti prvy krat v zivote pozeral na quake jednotku s FSAA bez toho aby bol rozmazany HUD :D

hmm,ale kaslat sa s envvarmi,to nieje prave optimalne riesenie..takze som vyuzil svoje prave nadobudnute skusenosti a pridal som to do 3dfx advanced features.to sa mi ale este stale nepozdavalo,tak som to pridal aj na FSAA tab,nech je to pekne poruke :twisted:

click

advanced_opengl.reg =>prida opengl nastavenia do registrov (riesi ten problem spomenuty tu)
Fxfsaa.reg =>prida novy typ FSAA do 3dfx advanced features (pod opengl)
fsaa_tabl.reg =>prida opengl FSAA na FSAA tab (stary aj novy)

odporucam spustit presne v tomto poradi,tiez by nebolo zle skontrolovat ci lokacia sedi (u mna su nastavenia v device0,ale je mozne je aj device1 atp).samozrejme je nutne mat posledny SFFT ovladac a xp :wink:

prijemny testing (ale tie registre si radsej predtym zalohujte :|p: )
Naposledy upravil ps47 dne pon říj 23, 2006 6:11 pm, celkově upraveno 2
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » ned říj 22, 2006 11:26 pm

Hmm, že by jiné rozložení vzorků?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pon říj 23, 2006 12:03 am

..obrazky (na kazdom screene je takmer vodorovna hrana aby bolo jasne o aky stupen FSAA sa jedna :wink:):

takto vyzera FSAA 4x cez SSTH3:

Obrázek

vsimnite si aky je ten crosshair rozmazany (rozpity).

este patrnejsie je to pri FSAA 2x (clovek ma skoro pocit ze sa mu krizia oci :roll: ):

Obrázek


a teraz,tadaa..FX FSAA 4x:

Obrázek

myslim ze rozdiel je dost patrny :D .


upgradnuty FSAA tab:

Obrázek

ale pod 9x sa to bije,ked pridam FX FSAA do registra tak SSTH3 prestane fungovat.pod xp to koexistuje bez problemov,zda sa.

edit: bije sa to aj pod xp,po zapnuti FX FSAA sa v glide nastaveniach vytvori jeden kluc ktory deaktivuje povodny rezim FSAA.na opatovne aktivovanie povodneho rezimu treba zmazat kluc FX_GLIDE_AA_SAMPLE (to zasa docasne vypne FX FSAA.ten potom staci aktivovat v 3dfx tools,co zasa deaktivuje povodny rezim FSAA.a tak dokolecka dokola.. :D ).
Naposledy upravil ps47 dne pon říj 23, 2006 11:53 am, celkově upraveno 1
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » pon říj 23, 2006 3:15 am

Hmmm, moc jsem to nestudoval, tak vypalim od boku. Neni to Edge-Aliasing, ktery najdes pod OpenGL/Glide v advanced featurach 3Dfx tools?

Mam jeste jeden bug, a vazne nevim, kdo za to muze. Aby se aktivovaly settings v 3Dfx color, musim tu zalozku otevrit. Samotny start 3Dfx tools nestaci.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » pon říj 23, 2006 12:20 pm

Ren píše:Hmmm, moc jsem to nestudoval, tak vypalim od boku. Neni to Edge-Aliasing, ktery najdes pod OpenGL/Glide v advanced featurach 3Dfx tools?

silne pochybujem.ak si dobre spominam,edge sa neprejavi na hranach,a umela ho uz v2.ale vazne si niesom isty,toto je otazka pre no-Xe :wink:
Ren píše:Mam jeste jeden bug, a vazne nevim, kdo za to muze. Aby se aktivovaly settings v 3Dfx color, musim tu zalozku otevrit. Samotny start 3Dfx tools nestaci.

to cumim :shock: .mne to funguje ok (opengl/glide gamma som vytiahol pekne na maximum,hned po restarte som spustil q1,a bol pekne presvetleny :? )..vcontrol dokaze aplikovat nastavenia pri starte xp,to by mohlo pomoct,skus sa s tym pohrat..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » pon říj 23, 2006 4:25 pm

Na ty screenshothy se podívám doma, tady v práci na LCDéčku poznám tak maximálně, že jsou se zapnutým FSAA :-)

Liší se to ve výkonu?
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pon říj 23, 2006 4:43 pm

presne som to nemeral,ale od oka nie.na tych screenshotoch to mozno nieje az tak vidiet (hoci ako som povedal,myslim ze rozdiel sa da rozoznat na prvy pohlad),najlepsie to vidno ked zapnes SSTH3 FSAA 2x a na 17" monitore spustit q1 v rozliseni 640*480.budes mat pocit ze crosshair tam mas dvakrat (o tom ako vyzera text v konzole radsej pomlcim).ale ked pri tom istom nastaveni pouzijes FX FSAA,vsetko je v poriadku,rozmazany text sa nekona..
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » pon říj 23, 2006 7:26 pm

Edge AA to imho není. Ten nevyhlazuje průsečnice polygonů a na tomhle screenshotu není jediná hrana, které by chybělo vyhlazení....

ps47: vím co myslíš, při RGSS 2x máš ten crosshair vlastně dvojmo s posunem vzájemně o 0,5 pixelu diagonálně....
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod ps47 » pon říj 23, 2006 8:09 pm

jj,presne tak to vypada.ale ako som povedal,FX FSAA tento problem nema..co robi FX_GLIDE_FORCE_OLD_AA radsej ani nejdem skusat (8/)
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod no-X » pon říj 23, 2006 8:14 pm

Ano, VSA-100 uměla edge-AA, super-sampling, multi-sampling, fragment AA, silhouette-AA, transparency-AA a VCAA, ale 3Dfx povolilo pouze super-sampling, protože nechtělo zbytečně předbíhat dobu :twisted:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
 
Příspěvky: 6909
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice

Příspěvekod Ren » pon říj 23, 2006 8:35 pm

no-X> jj, na tomhle se rozhodne shodneme vsichni :evil: ...Vive la 3Dfx, le Roi est mort, vive le Roi! :cry:
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod Ren » pon říj 23, 2006 8:37 pm

ps47 píše:to cumim :shock: .mne to funguje ok (opengl/glide gamma som vytiahol pekne na maximum,hned po restarte som spustil q1,a bol pekne presvetleny :?


Ja zkousel jen overlay..Zkus ji prosim take, ja zas vyzkousim Glide.

edit: Tak tohle vzdavam..Vazne je v tom nejaka shnilotina. Pro Glide i DX mi gamma nechodi vubec...AA mi nechodi vubec. UT leti zrychlene, ze jsem dostal klepec hned od Luthienne (Fractal je ma oblibena mapa, mam rad 1:1), a to jsem kdysi byval docela dobry. Jdu vycistit registry.

edit2: Tak tohle je vazne haluz. Vycisteni registru (delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\3dfxvs) > zadna zmena. Instalace SFFT a41 vytvori device0-3. V 3Dfx tools nemam polozku AA demo key. AA nechodi, ale kdyz ho zapnu, UT bezi na normalni rychlosti (nebo mozna zpomalene? Mam pocit, ze bych moh' vzit dva Enfoncery a prostrilet se az na konec). Pokud je AA vypnuto, bezi cca 4x rychleji nez by mel. Napr. "intro", prulet mestem skonci driv, nez narrator domluvi, takze ji to utne a prulet zacne znovu. Nastaveni gamma chodi jen pro overlay a to jen kdyz navstivim jeji zalozku.
Takovy to byvaly zdravy Win. Jediny, co jsem udelal, bylo prehozeni Radeona za V5, instalace AM3.0XP a nasledne vymena za SFFT a41. Ted to ale vypada, ze je nic nezachrani.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » úte říj 24, 2006 12:05 am

OMG :shock:

byt tebou chystam si cd xpecok.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » úte říj 24, 2006 12:42 am

jj, ja bych chystal. Ale vis ceho se bojim? Co budu delat, kdyz to i pote bude stejny?
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvekod ps47 » úte říj 24, 2006 11:35 am

no snad nie..vyskusal som ten overlay,funguje bezvadne.takze mozem skonstatovat ze co sa tyka 3dfx tools,tak momentalne mam 100% funkcnost..je to cisty instal xp pro service crack2,DX9c august,chipset drivers (via 4in1 retro),SFFT A41+posledne 3dfx tools z falconflys,plus reaktivacia opengl nastaveni v 3dfx tools cez registre,a to presne v tomto poradi.nic viac,nic menej.masinka je duron 750,zakladna doska matsonic ms8127c+ (via kt133),96MB SDR,4GB hdd (alebo ak chces,zober vsetok srot co najdes doma a zlep ho dokopy :twisted: )..este prikladam dva reg subory na tu reaktivaciu opengl,tentokrat bez toho noveho FSAA (tj vsetko bude tak ako keby si nainstaloval original driver od 3dfx,ziadne extra upravy)..

edit: 3dmark2001se score: 1195. woot :roll:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
 
Příspěvky: 7958
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA

Příspěvekod Ren » úte říj 24, 2006 8:22 pm

Uff, tak to jsem Te predhonil o vice nez celou konskou delku. Nu, toz to vysvetluje Tvoje sestava..:-) Na reinstall si udelam cas nekdy pristi tyden, snad. Diky.
A zatim bych snad zkusil stesti s 16:10 na http://www.3dfxzone.it/enboard/. Ale pochybuju.
Uživatelský avatar
Ren
VIP
 
Příspěvky: 2740
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am


Zpět na Tech support for 3DFX Voodoo 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron