Voodoo4 64 MB mod

Jakákoli problematika co se týká Voodoo 4 , čili VSA-100 & VSA-101

Moderátoři: ps47, Vykupitel

Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

I já mám dopájeno. V týdnu otestuju :)

btw: ve ČT a PÁ budu asi určitě v HK na hokeji, nechceš o tom pokecat osobně?
Hlupáci kradou peníze, nVidioti myšlenky.

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Vida, takze v CR uz jsou minimalne dve 64 MB v4. :D
Ted prave jsem chytil nejakou chripku.....nebo neco, takze uvidim, jak mi bude......nejak se dohodneme.

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Takze po dlouhe dobe oziveni - konecne jsem zpracoval namerene vysledky. Nakonec je to jen porovnani 32 a 64 MB voodoo4. Puvodne jsem chtel k vysledkum prihodit i V5 5500, ale v testovacim stroji zdechla ramka. :roll: O vikendu projedu testovane hry s V5 a doplnim je sem.

Vysledky i s procentualnim porovnanim jsou tady.

Uživatelský avatar
-HoNY-
Certifikovaný nVidiot
Příspěvky: 2115
Registrován: úte bře 01, 2005 5:34 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -HoNY- »

Dobrá práce ;)P
Ještě tam dopiš přesný verze her a bude to dokonalý (mám pocit, že Q3A mělo několik mutací včetně optimalizací SSE)

Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8039
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

jj,presne ako som hovoril,akonahle zacne 32mb karte dochadzat texture memory,rozdiely su priepastne..inak v ramci odchylky merania.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.

Uživatelský avatar
Ren
VIP
Příspěvky: 2764
Registrován: pát srp 13, 2004 10:54 am

Příspěvek od Ren »

Nu, se na to podivejte. Tam kde to pomohlo, to povysuje framerate z nehratelneho na...nehratelny. Holt to meli dobre spocitano, kluci usati..

Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8039
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

jj,u v4 to privelky vyznam nema,ale na v5 by to uz mohlo byt zaujimavejsie,napr prave ten RTCW by sa s pomoci extra pamate mohol prehoupnout o jednu kategoriu hratelnosti vyssie..

anyway,myslim ze nemusim zdoraznovat ze sa nejedna o upravu ktoru oceni bezny uzivatel hladajuci optimalny pomer cena/vykon-na druhu stranu,tych je na tomto fore (nastastie?) pomenej :bgrin:
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Tak, na V5 jsem otestoval vse krome UT2004, protoze benchemall prestal fungovat a menit v kompu karty kvuli jine metodice se mi nechce. Puvodni soubor s vysledky jsem prepsal novym s pridanymi vysledky V5 a verzemi her. Vysledky me docela prekvapily. Tam, kde obycejne V4 dochazi dech (napr. COD 1280x1024............ V4 4500 6,3.......... V4 4800 12,3........... V5 5500 24,5), V5 jede hladce. Vykon je skoro dvojnasobek V4 4800. Jak je mozne, ze V4 4500 dojde pamet a V5 ne :?:

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Tohle je dost složitá situace. Krom bugu v driveru je možné i tekové vysvětlení, že rozložením výpočtů mezi dvě jádra dojde k tomu, že některý typ dat zůstane v některé cache delší dobu, než kdyby danou scénu zpracovával jeden čip. Zkrátka - může dojít k tomu, že nějaká cache v jádře se v SLI efektivně zdvojnásobí a v situaci, kdy její kapacita u jednoho čipu nestačí, může být u duální karty dostačující.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz

Taskr
VIP
Příspěvky: 639
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Dobrá práce.

No vida, zdá se, že existují situace, kdy paměti 2x32MB nemusí být vždy duplicitně zaplněny. Je toto vůbec možný?
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6911
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ee, myslím cache v jádře
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Voodoo4 64 MB mod

Příspěvek od havli »

Vcera jsem po letech oprasil tuhle vyladenou V4 s cilem prekonat rekord v 3Dmarku01 na HWbotu. A povedlo se, vysledek me hodne prekvapil, necekal jsem zdaleka tolik bodu. :twisted:

Obrázek

Vysledek je tedy 2668 bodu, za takovy skore by leckdo byl rad i s V5 5500. :)
Patrne to je svetovej single-GPU 3dfx rekord. :twisted:

Kód: Vybrat vše

http://hwbot.org/benchmark/3dmark2001_se/rankings?hardwareTypeId=videocard_1097#start=0#interval=20#familyId=166#cores=1
Sestava:
Athlon 64 3200+ @ 2500MHz
Asus K8V (K8T800)
512MB DDR 356 CL2,5-3-3-7
V4 4800 AGP 64MB @ 195MHz
Win98 SE + posledni WHQL ovladace

Docela me prekvapil vliv a funkcnost AGP 4x. Tak nejak jsem si vzdycky myslel, ze podpora AGP 4x na VSA-100 je jen papirova a v realu to nefunguje. V5 jede na AGP 1x z principu, tam neni co resit. Ale stejne tak na V4 jsem az do vcerejska nevidel vetsi rychlost, nez 1x. Nekde na netu jsem se docetl, ze 4x se da nastavit v 3dfx tools volbou autodetekce. A ono to opravdu funguje. Nechapu teda, proc to neni nastaveny jako default. :roll: Ve hrach samozrejme bude vliv nulovej, ale v 3DM01 je rozdil docela znatelnej - cca 150 bodu navic. Se stabilitou jsem zadny problemy nezaznamenal - treba jak je tu psano ve vedlejsim tematu o mrznuti OGL aplikaci, tak u mne se tohle nevyskytuje. Jediny, co dela problemy, je UT - tam jsou rozhaseny textury a pri zmene rozliseni na jiny, nez 800x600 hra spadne. To jeste prozkoumam.

Jen pro uplnost, vysledek je s lod na maximum (odhadem tak +2), coz dela asi 150 bodu navic. Na HWbotu je to bezna praxe.

Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Re: Voodoo4 64 MB mod

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

AGP4x ti zvýší trinaglerate. Vliv v hrách bude, ale ne v těch dobovejch, ty měly málo polygonů kvůli tehdy hodně slabejm CPU. Ale pokud se na tom budeš pokoušet rozject novější hry (Halflife 2, UT2004) tak tam je prostupnost sběrnice + síla CPU naprosto zásadní. I bych řekl, že kdyby jsi měl ňákou Core2 s AGP a testnul to tam, zcela jistě překonáš i ten svůj současnej rekord, protože K8 je dobrá ale jsou tu ještě lepší. :)

Co jsem zkusil Voodoo5 5500 PCI na normálnim PCI a VS PCI-X kde běžela na 66Mhz s dvojnásobnou prostupností, a co to udělalo s výkonem ( min fps v UT2004 šly o 60% nahoru ), tak je mi jasný že na prostupnosti sběrnice záleží, pokud na tom cheš provozovat modernější geometricky náročné tituly.

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Voodoo4 64 MB mod

Příspěvek od havli »

Vliv ve hrach vyzkousim taky. Treba ten UT 2004 bych mohl prihodit do testu CPU a zaroven pri tom vyzkouset rozdily AGP 1x vs 4x. Core2 s AGP mam, ale nefungujou tam win98 (nejspis kvuli PT880 chipsetu)... Mozna by ale sly na phenomu + NF3, casem vyzkousim.

Nekdy pristi rok mam v planu testovat grafiky z let 2000 - 2004. Tam budou V4/5 taky obsazeny, tak uvidime, jak si povedou v modernejsich hrach na silnym PC.

btw.. podarilo se mi zajistit prepajeni pameti na V5, takze snad bude 128MB V5 AGP. :twisted: .... akorat se budu se muset poohlidnout po nejaky rychly p4/AXP-M/ redukci PCI-X -> AGP aby byla co nejmin brzdena. :)

Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Re: Voodoo4 64 MB mod

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Spíš nativní Core2 PCI-X desku.

Jinak, na té VIA desce co ty máš mě win98 fungujou. Nezapoměl jsi na 1GB ram max? Pokud je víc win98 nenabootujou.

A win98 core2 compatible deska je taky třeba tahle "novinka":

http://www.czc.cz/asrock-775i65g-r3-0-i ... Socket+775

Jinak až to budeš testovat, takl logicky čím menší rozlišení (nároky na fillrate obecně) tím více se to projeví + hlavně na min. fps.

havli
Příspěvky: 1265
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Voodoo4 64 MB mod

Příspěvek od havli »

PCI-X mam, to neni problem. Ale tam jsem win98 taky nerozjel a proto neni vykon uplne optimalni. Vykon v 3DM01 pod XP je V4 PCI cca 2200 (2600 AGP+98) / V5 PCI cca 3600 (3400 AGP P4+98).

Na tyhle ucely pouzivam jeden 512MB modul, ale uz je to dlouho, takze je mozny, ze nekde byla chyba.

O tom i865 vim, koukal jsem na tvuj testik na PCT. Ale takhle na zkousku je to prece jen trochu draha sranda.

Test grafik bude nejspis od 800x600 vys. Chci co nejvic vyuzit mereni frapsem... a nasledne vysledky zpracovat tim svym programkem, takze bude k dispozici klasickej prubeh fps (1 hodnota/s), detailni prubeh fps z frametimes, histogram rozlozeni fps a samozrejme i klasika min/avg fps. Vlastne uplny maximum, co se da namerit. :)

Vliv CPU na voodoo, co mam ted rozpracovanej, je v rozlisenich 640x480 - 1024x768.

Odpovědět